Monday, December 27, 2010

FAMILY AKU YANG TERSAYANG

             Nama aku Nur Asmaliyana binti Che Daud.  Aku lahir kat Hospital Daerah Machang.  Abah aku nama Che Daud bin Che Isa.  Umi aku plak Zairosmely binti Mat Zahari.  Abah ngan umi aku dua dua orang Kelantan.  Dulu aku tinggal kat Kulim Kedah.  Dari kecik sampailah tingkatan dua.  Baru aku pindah kat Gerik Perak.  Abah aku mintak tukar kat Gerik Perak.  Sekarang aku tinggal kat Berek Polis Gerik.  Umi aku surirumah.  Dia lah yang jaga makan minum kitorang semua.  Aku ada empat beradik.  Aku anak yang kedua. 

             Kakak aku yang paling sulung dalam adik beradik aku.  Umur dia tua dua tahun dari aku je.  Nama dia Nur Syakirah.  Sekarang dia dah abis belajar. Dia sekarang tinggal kat Petaling Jaya dengan Mak Su aku ngan Mak Cik aku...  Diowg sume keje kat PJ.... Bawah aku ada dua orang adik.  Sorang laki sorang lagi perempuan.  Adik laki aku sekarang tingkatan tiga.  Nama dia Nazrin.  Baru lepas PMR.  Dia dapat Teknik Tanah Merah Kelantan.  Dekat juga dengan kampung aku.  Bulan satu ni dia dah kena pergi sekolah teknik dia.  Kecian dia xdapat pegang handphone dia dah...  Dah kena duk asrama kenalah ikut peraturan...  Harap2 dia berjayalah.  


              Adik perempuan aku plak darjah tiga sekarang.  Nak masuk darjah empat.  Nama dia Najihah.  Dia comel jugak...  Macam umi aku.  Semua orang panggil dia Cik Ah...  Sebab masa kecik2 kan budak2 cakap pelat...  Dia bahasakan diri dia Cik Ah... Sampai sekarng lah org panggil dia Cik Ah...  Sekarang tinggal Cik Ah sorang je kat rumah....  Cian dia xda kawan kat rumah....  Nasib baiklah umi aku mengasuh baby...  Baby 2 nama dia Ayuni....  Arwin Ayuni....  Anak pegawai polis kat tempat keje abah aku...  Ayuni comel sangat2....  Bijak plak 2.  Rindu dia sangat2...


             Lastly, aku nak cakap yg aku heppy sangat ada family macam family aku skrg....  Macam keluarga bahagia....  Alhamdulillah....  Aku sa.....yang sangat kat family aku..  Family aku yang paling penting dalam hidup aku.  Sebab dah macam2 dugaan aku harungi bersama family aku...  Thanks umi, abah, along, acik n cik ah...  Kakak sa........yang korang semua...

0 comments:

Post a Comment

Love is...
© NAMA AKU YANA - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace