Monday, December 27, 2010

TEMPAT AKU MENIMBA ILMU

              Sekarang aku nak citer pasal tempat aku menimba ilmu...  Apa lagi kalau bukan sekolah...  Dulu aku tinggal kat Kedah...  So of course la sekolah aku kat Kedah dulu...  Start aku belajar ABC masa umur aku enam tahun...  Umi aku hantar aku kat Tadika Kemas...  Masa kecik2 dulu memang bestlah....  Kadang2 bila teringat balik rase macam nak jadi budak2 balik...  Tp dah xboleh....  Sebab umur aku pun dah nak masuk 20 tahun...  Masa aku kat tadika aku lah yang paling bijak sekali....  Hehehe....  Umi aku lah yang cakap....  Aku dapat nombor 1 dalam tadika 2...  Dapat jugak aku merasa piala pusingan yang sama tinggi dengan aku masa 2...  Memang tinggi la piala pusingan 2...  Tp nama pun piala pusingan so kenalah pulangkan balik...  Tapi 2 lah saat paling manis sebab umi aku sangat2 berbangga dengan aku.... 
             Start darjah satu sampai darjah enam aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Sri Kulim...  Masa aku darjah satu aku dapat kelas yang paling last sekali....  Bukan sebab aku xpandai...  Tp sebab abah aku daftar aku lambat sangat...  Tp best jugak duk class last....  Dalam class aku bernyanyi2 menari2....  Hehehe....  Biasalah....  Budak2....  Darjah dua aku dapat class nombor 1...  Sampailah aku darjah enam....  Tp banyak sangat persaingan aku xdapatlah nombor 1...  Tapi kira ok la result aku....  Gempak jugak....  Aku UPSR aku dapat 4 A 1 B....  Tapi harapan aku dapat 5 A...  Aku nak masuk MRSM....  Tp dah xde rezeki nak wat camner.... 

             Masuk tingkatan 1 aku dapat masuk Sekolah Menengah Kebangsaan Kulim...  Sekolah ni sekolah terpilih...  Yang dapat 4 A je yang boleh masuk sekolah ni....  Aku sekolah SMKK ni sampai tingkatan dua bulan tujuh...  Aku terpaksa meninggalkan kawan2 aku yang best2...  Sedih jugak....  Family aku terus berpindah ke Gerik Perak...  Aku pun sekolah dekat Sekolah Menengah Kebangsaan Gerik...  Aku pegi sekolah jalan kaki je sebab dekat ngan rumah...  Tp kalau malas sangat aku suruh abah aku ambik je...  Aku dapat 3A3B2C...  Ok la jugak 2... Tingkatan 4 aku dapat Teknik Taiping...  Aku dapat asrama....  Tu lah first time aku duduk asrama...  Masa kat teknik aku ada group...  Group aku ni xjahat pun...  Cuma nakal je.  Nama group aku 'C-blinkz'...  Sampai sekarang aku x lost contact dengan C-blinkz...  Alhamdulillah...  Aku dapat 3A masa aku SPM...  Dan berkat doa aku dapatlah aku masuk ke Politeknik Sultan Idris Shah sekarang....  Sekarang aku dalam semester terakhir....  Aku harap sangat yang aku dapat mencapai kejayaan aku dalam semester akhir ni...  Aminnn....

0 comments:

Post a Comment

Love is...
© NAMA AKU YANA - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace